google.com, pub-1504192386294985, DIRECT, f08c47fec0942fa0
עמוד הבית בלוג הלוואות ושוק ההון
הלוואות ושוק ההון
שתף
08 מרץ 2022

שוק ההון הוא ביטוי המתחבר בדרך כלל לתחום של מסחר בשוק ההון, קרי מסחר במניות, מסחר במטבע חוץ, מסחר באגרות חוב וכדומה. יחד עם זאת, שוק ההון הוא ביטוי כללי רחב הרבה יותר הכולל בתוכו את כל האלמנטים הפיננסיים המייצרים הון פיננסי בהתנהלות הכלכלית השוטפת של המדינה. פעילות הבנקים, פעילות חברות האשראי, חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וכדומה היא חלק בלתי נפרד משוק ההון בדיוק כמו פעילות הבורסה, שוק המט"ח, האג"ח וכדומה.

הלוואות בשוק ההון – אשראי חוץ בנקאי

אחרי שאמרנו את זה, אפשר להבין שכל הלוואה שאנו לוקחים, בין שאנו לוקחים אותה מהבנק ובין שאנו לוקחים אותה מחברת הביטוח או מקרן הפנסיה, היא הלוואה הנלקחת בשוק ההון. יחד עם זאת, במרבית המקרים, כאשר מדבר על הלוואות בשוק ההון, מדובר בהלוואות חוץ בנקאיות קרי, הלוואות הנלקחות מגופים שאינם בנקים כדוגמת חברות ביטוח, קרנות פנסיה, חברות השקעה, חברות מימון למיניהן וכדומה. בדיוק כפי שפעולות הפקדה ומשיכה בבנק אינן נחשבות מסחר בשוק ההון, כך גם הביטוי של הלוואות בהקשר של שוק ההון, אינו מתייחס בדרך כלל להלוואות הנלקחות בבנק בו אנו מנהלים את חשבון העובר ושב.

שיעור ריבית גבוה יותר, אך יש לכך הצדקה

בהלוואות הנלקחות בשוק ההון, חשוב להבין ששיעור הריבית הוא בדרך כלל גבוה יותר מאשר שיעור הריבית המוצע על ידי הבנקים המסחריים, ויחד עם זאת, במקרים רבים הבחירה בהלוואות מסוג זה אינה נשענת על שיקולים של כדאיות, אלא על שיקולים של אין ברירה. ישנם אנשים רבים המגיעים לקצה האובליגו שלהם בבנק, קרי ממצים את כל מקורות האשראי שהבנק מוכן להעמיד לרשותם, ובמקרים אלה, במידה ואותם אנשים זקוקים להלוואה נוספת, יהיה עליכם לפנות לערוץ החוץ בנקאי, שיעמיד לרשותם את ההלוואות הנדרשות, אך יגבה ריבית גבוהה יותר, ובצורה לגיטימית לחלוטין.

הסיבות לשיעור הריבית הגבוה יותר

חברות המספקות הלוואות חוץ בנקאיות הן חברות שפעילותן מתמקדת בתחומים מאוד מסויימים כמו מסחר בשוק ההון, חיסכון, ביטוח וכדומה, או חברות שכל ייעודן הוא לספק פתרונות מימון. חברות שהלוואות הוא לא עיסוקן המרכזי, תהיינה מוכנות לקחת את הסיכון שבתחום זה אך ורק אם שיעור הריבית יצדיק את זה מבחינתן, שכן אחרת הן מעדיפות להמשיך ולייצר את הכנסותיהן סביב ליבת הפעילות. לחילופין, חברות המתמחות בתחום האשראי, אינן מספקות שירותים אחרים כמו בנק מסחרי, וזה מהווה עבורן מקור ההכנסה והרווח היחיד, ועל כן גם במקרה שלהן, ישנו צורך בשיעור רווח סביר שיאפשר להן לנהל את הפעילות, ולהעמיד את האופציה החוץ בנקאית לטובת מי שזקוק לה. דברים אלה חשובים להבנה על מנת לנטרל את ההרגשה שמישהו מנצל אתכם או את המצב בו אתם נמצאים. המדובר בחברות עסקיות שמטרתן היא רווח כספי, בדיוק כמו כל בנק וכל עסק פעיל אחר.

לבדיקת זכאות להלוואה מיידית חייגו

סגור טופס

תפריט נגישות