google.com, pub-1504192386294985, DIRECT, f08c47fec0942fa0
עמוד הבית בלוג המדריך לקניית דירה
המדריך לקניית דירה
שתף
23 ספט 2019

 

נדמה כי שאיפה משותפת ישנה לכל ישראלי. הוא מעוניין לרכוש לעצמו קרקע שתהיה שלו. הוא רוצה להיות בעל נכס כלשהו ולהתגורר בחלקת אדמה אשר תהיה רשומה על שמו. ברוב רובם של המקרים מדובר בשאיפה גדולה מהחיים. לא קל להגיע לנכס עצמאי מהון עצמי. אלא אם כן זכו בירושה מסבתא עשירה או דודה עלומה. אך בגדול, כל אדם עובד קשה מאוד על מנת לגייס את ההון הראשוני לצורך רכישת הנכס וגם לאחר שכבר יש לו את הנכס והוא מתגורר בו הוא למעשה עדיין משועבד לבנק בגלל המשכנתא אותו הוא הוציא לצורך רכישת הדירה. כאן הוא מוצא את עצמו נאלץ להפריש ולחתוך בכל חודש נתח משמעותי ויש שיאמרו אכזרי אפילו לצורך תשלום המשכנתא. זה לא פשוט וזה לא קל לאף אחד אך נדמה כי זהו המסלול המוכר היחיד שיש היום.
אנחנו כאן על מנת להדריך אתכם מעט, אם אתם עדיין עומדים לפני רכישה של דירה ואתם מעוניינים לעבור את המשוכה הזו בשלום.

לפני שקונים דירה….

 

לפני הכול, חשוב לזכור כי דירה זה לא מוצר במכולת שאנחנו קונים, משלמים, אוכלים ויכולים לשכוח מהקנייה. מדובר ברכישה משמעותית ביותר אשר על פי רוב נותנת את אותותיה למשך עשרות שנים אחרי שכבר שילמנו וכבר סיימנו עם כל הסיפור של רכישת הדירה.
על כן, לפני שקופצים למים העמוקים של רכישת דירה,מומלץ להיוועץ בשירותיו של יועץ משכנתא אמין. יש לשקול ולחשוב היטב האם זה אכן הזמן שבאמת מתאים לנו להיכנס לכל הסיפור הזה של קניית דירה. זה אומר שאנחנו מבוססים כעת מבחינה כלכלית. יש לנו הכנסה קבועה ומסודרת ויש לנו על מה לבסס את תשלומי המשכנתא.

מבקשים הלוואה

 

כאן אנחנו מגיעים לחלק הכי בעייתי במה שקשור לרכישת דירה. במיוחד אם מדובר ברכישה של דירה ראשונה כאשר אין לנו למעשה הון כלשהו.
כאמור לצורך קניית דירה אנחנו אמורים לשלם הון עצמי ראשוני ורק את המשך התשלומים אנחנו יכולים לשלם על ידי משכנתא.
אז אנחנו רוצים לבקש הלוואה מיידית. ממי אנחנו מבקשים אותה?
כאן יש אנשים אשר באופן אוטומטי יפנו ישירות אל הבנק אשר בו הם מנהלים את כל החשבנות שלהם. בהמשך הם גם חושבים לבקש משכנתא מהבנק. כאן חשוב לדעת כי אם מדובר בהלוואה לצורך ההון העצמי, מומלץ מאוד כי הבנק כלל לא יהיה מעורב בהלוואה הזו. הלוואה לצורך ההון העצמי עבור הדירה עשוי לעלות ביוקר רב כאשר בעקבות כך הבקשה למשכנתא לא תאושר.
כי הבנק כחברה פיננסית מבוססת אשר דואגת לעצמה, לא תסכים לסכן את כספה והיא לא תמהר לאשר כלל הלוואה אם היא לא תהיה בטוחה בכל מאת האחוזים כי זו תחזור אליה. מסיבה זו מומלץ מאוד לפנות ולהיעזר בחברה חוץ בנקיית לצורך קבלת הלוואה.

לא קונים דירה בלי בדק בית

 

לא ממש משנה על איזה בית או נכס אתם הולכים. גם אם מדובר בנכס שהוא חדש מהניילונים והוא נקנה ישירות מהקבלן או לחילופין זהו נכס יד שנייה, שלישית או רביעית. אף פעם לא כדאי להסתמך אך ורק על ההבטחות ועל ההצהרות של מוכר הנכס. לא פעם עשויים להתגלות פגמים שונים, ליקויי בנייה ועוד בעיות לא פשוטות המסכנות את כל הרכישה ואת כל הנכס. הבעיה היא שכל אלו עשויות להתגלות לאחר שהמכירה הושלמה ורוכש הנכס כבר לא יכול לעשות דבר על מנת להשיב לעצמו את כספו חזרה. זו הסיבה שאנחנו ממליצים מאוד כי בטרם חותמים על חוזה, יפנו אל אנשי מקצוע לצורך בדיקת הנכס.

לבדיקת זכאות להלוואה מיידית חייגו

סגור טופס

תפריט נגישות