google.com, pub-1504192386294985, DIRECT, f08c47fec0942fa0
עמוד הבית בלוג שיפוצים בבית משותף
שיפוצים בבית משותף
שתף
05 ספט 2019

כמעט כל אדם שמתגורר בבית משלו, מגיע לשלב כלשהו אשר בו הוא מבקש לשפץ את הבית. אם במעט ואם בהרבה. יש כאלה שרוצים רק לתקן ולשפץ מעט את האזורים שנפגעו ונפגמו עם השנים כאשר הם לא חושבים על שינויים מפליגים ויקרים. מנגד יש כאלה שרוצים לשפר את תנאי הדיור. הם מבקשים לערוך שיפוץ יסודי מהמסד ועד הטפחות. לשבור קירות, להרוס חדרים ולתכננן מחדש את הבית שלהם בצורה אחרת.
כך או כך, ברור כי מדובר בכאב ראש לא פשוט. אך על מנת להצליח במלאכה יש להיערך בהתאם.
ישנם מקרים רבים אשר בהם מתאגדים יחד כל הדיירים בבניין המשותף כאשר הם מבקשים לערוך כולם יחד את השיפוץ. בכך הם למעשה עשויים להוזיל את העלויות וכך גם לא יתעוררו בעיות של סכסוכי שכנים בגלל ההפרעות של רעשי הבנייה, הלכלוך והאבק. כאשר כולם משפצים בו זמנית ולא כל אחד בזמן שהוא בוחר לעצמו, הרי שהדבר יתרום לסדר ולרוגע בבניין המשותף כמו גם להוזלה משמעותית של העלויות.

איך נערכים לשיפוצים?

חשוב לדעת ולזכור כי שיפוצים, הם סיפור יקר מאוד. גם אם על פניו נראה כי לא יהיה מדובר בהוצאות בסדר גודל ענק, בכל זאת, מתברר לא פעם רק לאחר שכבר החלו העבודות, כי העלויות הן הרבה מעבר לכל התוכניות. אם זה בגלל שינויים המתבקשים תוך כדי העבודה ואלו כורכים איתם עוד סכומי כסף גבוהים ואם זה בגלל רעיונות חדשים שעולים תוך כדי העובדה כאשר המשפצים רואים את הזמן הזה של השיפוצים כהזדמנות לחדש עוד כמה חלקים בבית אשר עליהם הם לא ממש חשבו מראש. אם אלו כלים סניטריים חדשים, אם אלו מטבחים חדשים, ריצוף יותר מיוחד ועוד ועוד.
מלבד זאת תמיד עשויות להתגלות תקלות במערכות שונות או בתשתיות אשר אלו יחייבו גם כן טיפול בהם. כמו לדוגמא חידוש מערכת האינסטלציה או חידוש של מערכת החשמל וכדומה. כל אחד מהדברים הללו עולה הרבה מאוד כסף והכול מתורגם בסופו של דבר לעלויות כבדות ומכבידות.

מתכננים מראש את השיפוצים

אז האמת היא כי כאשר מדובר בשיפוצים אשר נעשים בבניין משותף, לא תמיד ניתן לבחור את העיתוי המתאים לכל אחד מהדיירים. אחרי הכול כולם הופכים להיות כפופים לדעת הרוב והרוב קובע. אך ברור כי ברגע שמתחילים לחשוב על הנושא של השיפוצים, הרי שחשוב מאוד לתכנן את כל העניין מהבחינה התקציבית. אף אחד אינו רוצה למצוא את עצמו מול בית שכבר נהרס לצורך השיפוץ כאשר אין לו, פשוט אין לו איך להמשיך ולשלם את כל העלויות הכבדות.
מסיבה זו כדאי להיערך היטב עם אפשרויות התשלום על מנת שדבר כזה לא יקרה. זה אומר, לבדוק אפשרויות של הלוואות, או אולי שבירה של תוכנית חיסכון. יש לבדוק היטב את כל האפשרויות השונות ולברור מתוכם את האפשרות הכי משתלמת והכי נכונה עבור הלווה. חשוב לשים לב כי מדובר בסכומי כסף גבוהים מאוד וחשוב לברר היטב את המסגרת האפשרית מבחינת ההלוואות. את ההחזרים יש גם כן לתכנן היטב מראש על מנת למנוע מצב אשר בו הלווה אינו מסוגל לתקצב את היום יום שלו בגלל ההתחייבות של תשלומי החוב בסדר גודל לא באמת הגיוני.

אז אם גם אתם נערכים לשיפוצים כל הדיירים יחד, היערכו בהתאם מבחינת הכספים, העלויות וההלוואות. רק לאחר שאתם מסודרים מהבחינה הזו תוכלו בהחלט להמשיך ולהתקדם הלאה.

לבדיקת זכאות להלוואה מיידית חייגו

סגור טופס

תפריט נגישות