google.com, pub-1504192386294985, DIRECT, f08c47fec0942fa0
עמוד הבית בלוג תכנון עסקי הלכה למעשה
תכנון עסקי הלכה למעשה
שתף
10 ספט 2019

 

יש הרבה מאוד אנשים שעובדים כשכירים והם רק חולמים על היום אשר בו הם יוכלו להפוך לעצמאים. נראה להם כי אין חיים קשים כמו חייו של השכיר והם בטוחים כי ברגע אשר בו יוסר מהם עול המעביד, החיים שלהם יהפכו להיות מתוקים מדבש. אז אנחנו לא כאן על מנת לבדוק את הנושא, לאמת או להפריך את המחשבות הללו. אך אנחנו בהחלט רוצים להזהיר את אלו הסבורים כי מעבר לפניה ממתינים להם החיים הקלים, כי לא מדובר בסיפור כל כך פשוט והתהליך של פתיחת עסק הוא כלל וכלל לא תהליך קל. לא פעם קופצים אנשים נלהבים למים העמוקים, הם משקיעים את מיטב כספם, כי הם בטוחים שאוטוטו מתחילים הלקוחות לצבוא עלך דלתותיהם. אך מתברר כי זה לא ממש קורה בפועל ופעמים רבות הם מוצאים את עצמם נאלצים לסגור את העסק במפח נפש כאשר הם צברו הפסדים כבדים.
אז איך מתכננים נכון את פתיחת העסק על מנת לשמור על התנהלות נבונה בלי והיכנס לסיכונים? את זה ננסה לבדוק במאמר שלפנינו.

תכנון עסקי מא' ועד ת'

 

  • צעד ראשון – בודקים את אפשרויות ההשקעה
    הדבר הראשון אותו יש לעשות לפני שבכלל חושבים על פתיחה של עסק הוא לבדוק את האפשרויות הכלכליות שיש לנו להשקיע. ברור כי אי אפשר לפתוח עסק בלי להשקיע. אז יש עסקים אשר אלו דורשים השקעה גדולה ויש כאלה שדורשים השקעה פחות גדולה. תמיד כדאי לחשוב על פתיחת עסק יחד עם שותפים על מנת לחלק הן את העלויות והן את הסיכונים. רק אם ברור לנו כי יש לנו את האפשרות להיכנס לנושא הזה של פתיחת עסק, אנחנו יכולים להתקדם עם זה גם הלאה.
  • צעד שני – בודקים אם קיים ביקוש לעסק
    יכול להיות שיש לנו רעיון גרנדיוזי ונדמה לנו כי העולם ממתין רק לנו. ברגע שרק נפתח את העסק, יבואו הלקוחות בהמוניהם ליהנות מהמוצרים שלנו או מהשירותים המיוחדים שלנו. הבעיה היא שלא תמיד הפנטזיות הללו הן אכן נכונות ולא פעם מתברר כי מדובר היה באשליה אחת גדולה. אז מה עושים על מנת שזה לא יקרה? לשם כך יש לפנות אל איש מקצוע אשר יסייע לבדוק את הנושא של ביקוש באזור הספציפי בו אנחנו מתעתדים לפתוח את העסק. חשוב למקד את התוכנית העסקית בהתאם לקהל היעיד כי בלעדיו, אין לעסק כל סיכוי להצליח.
  • צעד שלישי – חזון של העסק
    אחרי שכבר ברור לנו לקראת מה אנחנו הולכים, אנחנו כבר מבינים מיהו קהל היעד שלנו ומה אנחנו אמורים להציע לו, אנחנו חייבים לבנות לעצמנו את החזון העסקי שלנו. זה אומר שאנחנו צריכים להציב לעצמנו מטרות ברורות ומוגדרות מראש. אלו יקלו עלינו את הפעילות ואת ההתנהלות לאורך כל הדרך כאשר הכול ינוהל תוך ציפייה להגשמת המטרות.
    יועצים עסקיים רבים טוענים כי כאן למעשה טמון ההבדל הגדול ביותר בין עסקים שמצליחים לבין עסקים שקורסים. עסק שיודע לקראת מה הוא צועד, חיש לו מטרה מוגדרת מראש והוא יודע מה הוא רוצה מעצמו, הוא עסק שיצליח והוא גם יוכל להגיע מהר אל המטרה ואף להגדיר מטרות חדשות רווחיות עוד יותר.

משקיעים בחכמה

 

ברור כי כל פתיחת עסק דורשת השקעה כספית. חשוב לשמור על המאזן, לעקוב כל הזמן אחר ההוצאות מול ההכנסות ולהשקיע בחכמה את סכומי הכסף האפשריים בלבד. רק באופן כזה של התנהלות זהירה ועקבית אפשר יהיה לצפות להצלחה עסקית מסחררת.

לבדיקת זכאות להלוואה מיידית חייגו

סגור טופס

תפריט נגישות